Finallerden Kacan Moody


 Final haftası hemen gelip geçiverdi. Ne olduğunu bile anlayamadım. 
Doğru düzgün çalıştım mı? Hayır. 
Türkiye'ye geçmeye çalışan biri olarak yeteri kadar çalıştım mı? Tabiki hayır. 
Amaaan ya ben bunu yaparım modundaydım. Açıkcası o çalışmayla yine iyi yaptım. 

Geçiş için İzmir, Aydın falan düşünüyordum. Afyonu falan da düşün diyorlar da ben büyükşehir insanıyım, gelemem öyle Afyon'a falan. Hem donarım ben orada. Meğer sınıfta daha önce İzmir'de okumuş ve oraya geçmek isteyen bir kız daha varmış. (Ben bunu Cream'den öğrendim). Kızın kimyası 99/100. Benim 90/100. Nasıl oldu bilmiyoruz, hoca ona A verdi ben A- aldım. A'yı garanti görmüştüm. Vizeden 98 alınca götüm mü kalktı nolduysa, finalde lise 1den beri bildiğim konuların sorularını yapamadım, 76 aldım.



Psikolojide 0.49 puanla A'yı kaçırdım o da oldu mu A-. 
Türkçe hocası da Kıbrıslı, hatun Türkçeyi bizden iyi bildiğini iddia ediyor. Notlar hep düşük. O da geldi mi bir A-. 
Oldu mu benim ortalama 3,89. 
Bir havalandım, bir sevindim. Elimde laptop deli gibi koştum, herkese mesaj attım. 
Sonra öğrendim ki bizim saftirik Cream bile 3.93 yapmış, Psikolojisi A. Öyle oturdu ki içime. Neye uğradığımı şaşırdım. O 3.93 yaptıysa, İzmir isteyen kız 4 bile yapmış olabilir. 
Gitti İzmir! 
Ben de Ankara ve İstanbul düşünmeye başladım, ailem gönderir mi bilmiyorum ama. Geçiş yapmak istiyorum, o kesin!

Rose'a da mesaj attım; 3.89 ortalamam var diye. 8-9 satır "Oha" ve "Yuh" yazmış. "Öyle ortalama mı varmış?" demiş, daha önce gittiğim üniversitede toplam 16 kredilik iki dersim FF olunca ben de şaşırdım. En kötü 3.70 diyordum ama bana da sürpriz oldu!


Finaller bitti! Uçtum geldim ülkeme. İlk defa uçakta yanımdakilerle konuşabildim. Sağımdaki kız çok tatlıydı. Bizim okuldaymış. Uçak kalkmadan önce kulaklığının benimkiyle aynı olduğunu fark ettim. Telefon iphone, kulaklık HTC. Normalde böyle dan diye konuşamam ama bir anda "Kulaklığını telefonla mı verdiler?" diye soruverdim. Ben de şaşırdım. sonra başladık konuşmaya, indikten sonra da beraberdik. 
Hatun bir şanslı, anlatamam. İlk onun bavulu geldi, önceden de öyle olmuş hep. 
Ben hep bekliyorum yahu!

Uçaktan indim, eniştem aldı. Otobüse bindirdi. Yolda gelirken çevreyi inceledim. Kıbrıs'ı gördükten sonra insan ülkesinin kıymetini gerçekten anlıyor. 
Her yer yemyeşil, bol bol ağaç. 
Yaşasın Toroslar! Gülsün Anadolu!
Avrupa daha yeşillik biliyorum, keşke öyle olsak ama Kıbrıs'ın çölünü bir görün! Şükredeceksiniz.


Evime geldim, odam yine kardeşimin işgalinde. Yerleşmiş. Ben onun odasında kalıyorum. Neyseki onun odasının manzarası daha güzel ve daha geniş ama benim odam daha aydınlık ve güneşliydi. 

Geldim, ertesi gün annem hemen;
Bal ister misin
Zeytin gönderiyim mi
Reçel yemezsin sen dimi? Bak istiyorsan gönderiyim
Poğaça yapiyim, götür! Buzluğa koyar ısıtır ısıtır yersin
Sarma da yapıcam ben sana, götürürsün onu da!

"Anne daha dün geldim, hemen göndereceksin heralde! Daha beş hafta burdayım!"

Hemen planlar yapıldı, yarın Antalya'ya gidiyoruz teyzemlerle; iki gün kalıp oradan memlekete gideceğiz. Babamın ceviz bahçesindeki ağaçları ilaçlaması falan gerekiyormuş. İşi çokmuş. Buraya taşındığımızdan beri babam bütün izinlerini ceviz bahçesiyle ilgili işler için kullandı. Şikayetçiyiz, ama elimizden bir şey gelmiyor.

Yorumlar

  1. Umarım geçebilirsin ya, nasıl oluyor bilmiyorum bu geçme işleri ama bu ortalamayla geçmen lazım :D
    Evet ayrıca Kıbrıs'ta her yer sarı anladım ben o yüzden seni, Türkiye bile yeşil gelmiştir normal :D

    YanıtlaSil
  2. Umarım geçebilirim, bölüm zor değil hatta kolay denebilir. O yüzden yüksek ortalamalar.

    Evet dönem başında gittiğimde uçaktan bakınca "Bu ne ya sapsarı" demiştim, sıcağı da çölden farksız zaten :D

    YanıtlaSil
  3. Kıbrıslı Türkçe hocası :) Sen hocadan daha mı iyi bilin :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahaha derste öyle konuşmuyor, gayet kibar bir Türkçesi var -yor'lu konuşur hep.
      Ama dilbilgisi gerçekten kötü ve kocaman bir ağzı var güldüğünde hepimiz korkuyoruz bizi yutacak diye.
      İkinci dönem aynı dersin devamı var, muafiyet şart! :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

17 Ay Sonra...

Gelelim Patlıcan'ın Faydalarına

Yeni Sehir Yeni Çevre Yeni Moody