Kayıtlar

2015 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

Yeni Sehir Yeni Çevre Yeni Moody

Resim
Yurtta iki kişilik odada kalıyorum. O da arkadaşım benden tam 3 yaş küçük. Çok tatlı bir kız aslında ama çok zıt özelliklerimiz var. O asla yalnız kalmak istemiyor. Çöp atmaya giderken, yemeğe giderken, okula giderken hep yanına yoldaş arıyor. Sürekli konuşmak istiyor, ortam sessiz olunca rahatsız oluyormuş. Televizyonu sürekli açık bırakırmış ses olsun diye. Ben de devamlı ses olduğunda çok rahatsız olurum. Sessizliği ve yalnızlığı severim. Çok iyi niyetli, kibar ve temiz bir kız ama biraz önyargılı yaklaşıyorum.
Onun dışında bizim yurtta Kıbrıstaki sınıfımdan üç tane arkadaşım var. Biri sevdiğim ama pek muhabbetim olmayan, biri pek sevmediğim, diğeri de hiç konuşmuşluğum olamayan bir kızdı. (Ne güzel özetledim!)O sevdiğim dediğim kızla gelmeden önce de konuşuyorduk. Ben yurda ondan sonra geldim, o çoktan üç dört tane arkadaş edinmişti. Arkadaşlarından iki tanesi bizim gibi Kıbrıs'tan geçiş yapan diyetetik okuyan kızlarmış. Dördümüz arkadaş olduk, okula beraber gidip geliyoruz, …

Sonunda benim de yüzüm gülüyor be!

Resim
Bir buçuk aydır yazamadım. O kadar çok şey oldu ki. Şuan hangisini yazsam bilmiyorum. İnişli çıkışlı çok garip bir dönemden geçtim ve birçok kez tam anlamıyla -sınandığımı- hissettim.
Şuanda yukarıda fotoğrafını gördüğünüz odadayım, o masada o bilgisayardan yazıyorum bu satırları. Ve Kırıkkale'de değil KastamonudayımŞuradaki yazıyı yazdığım sırada Kastamonu'yu hiçbir şekilde istemiyor, Kırıkkale çıksın diye dualar ediyordum. Pazartesi günü sonuçlar açıklandı, Kırıkkale beni kabul etmiş. O kadar mutlu oldum ki, hoplaya zıplaya haber verdim herkese, tam bir hafta sonraki pazartesi günü gittik ailecek Kırıkkaleye. Allahım! Dağın başına şık şık şık şık diye iki üç bina kondurmuşlar, girişine üniversite yazmışlar. Al sana okul. Gittik kaydı yaptırdık, haritalara bakıyoruz hiçbir yerde bizim fakülte yok. Sonra yurtlara bakarken öğrendik ki bizim fakülte başka yerdeymiş. Bütün fakülteler orada, sadece bizimki başka yerde! Merkez kampüs şehrin girişinde, Ankara tarafında 7. kilomet…

Moody'nin Ic Sesinden: Güzellige Dair

Resim
Herkesin elbet bir zayıf noktası vardır. Ama benim zayıf noktam değil bildiğin öldürücü yaralarım varmış onu fark ettim.
Az önce roman okuyordum. Kadın lise hayatının ne kadar güzel olduğundan bahsetmiş. O satırları okurken bir an içimin acıdığını hissettim. Benim ne ilkokul ne de lise hayatım güzel geçti. Şimdi üniversitedeyim, o bile olabildiğince çalkantılı. Okulu bıraktım, tekrar hazırlandım, Kıbrısı kazandım, şimdi de yatay geçiş yapmaya çalışıyorum. Ama en çok acıtanı lise. Lisede genel olarak içime kapanıktım az ve öz arkadaşım vardı. Hep aynı kişilerle takılırdım. Dönem dönem farklı arkadaşlarım oldu ama ya kazık yedim ya da gerçek yüzlerini görünce ben kestim konuşmayı. Sadece lise 1'den beri konuştuğum üç arkadaşım vardı benim. En yakın arkadaşım dediklerim. Geçen sene onlara verdiğim değerin de acayip boş olduğunu, kendimi resmen kullandırttığımı ve mal yerine konduğumu fark edince onlarla da konuşmayı kestim. Liseden konuştuğum kimse kalmadı haliyle. Lisede de pek gezi…

Moody, Türkiye'ye Geçiyor!

Resim
Aslında biraz hüzünlü biraz duygulu bir yazı çiziktirecektim şuralara ama sonra dedim ki kuzum senin hayatında önemli gelişmeler oldu anlat bakiyim insanlara!

En son ne zaman yazdığımı hatırlamıyorum bile. Finallerden sonra Türkiye'ye, eve döndüm. Ramazanın son haftasına kadar sürekli evdeydim. O haftadan itibaren bu güne kadar ev-memleket-antalya üçlüsünde yaşadım ki şuan say deseniz sayamam kaçar defa gidip geldiğimi. Sürekli oradan oraya geçirdim tatili, genel olarak güzeldi. Özellikle Violet'le Antalya'da beraber geçirdiğimiz günler çok güzeldi.

Öğlene kadar uyuduk, kalkıp giyinip kahvaltıya gittik sonra saatlerce gezdik akşam 12lerde 1lerde döndük eve. İlk gittiğimizde ilk gün 7 saat Markantalyada ikinci gün 8 saat Terracity'de dolaşarak avm rekorumuzu kırdık. Antalya Aquarium'u gezdik. Düden Şelalesi'ne gittik. Oyuncak Müzesi'ni gezdik, Bugs Bunny ile fotoğraf çekildik. Phaselis'e gidip güzel güzel yüzdük cayır cayır yandık. Bubblegum'lı dond…

Konserde Snap Çekmeyenler Derneği

Resim
Filmlerde görür imrenirdim, konserde ilk sıralarda duranlara. Ulan resmen eziyet! Sıcak hava, iğrenç koku, ezilen ayaklarım, milletle göt göte durmam, sigaralardan yanacağım korkusu, zıplayanların dirseklerinin kafama kafama çarpması, milletin koltuk altına sıkışan saçlarım. Gece 1'de  servisi kaçırıp okulda kalmış olmamızdan bahsetmiyorum bile. Şimdi diyeceksiniz ne negatif kız. Eğlenmeye gitmiş ettiği laflara bak. Ben size olayı en baştan anlatacağım şimdi:

Cuma günü Magosa'da Duman konseri vardı. Otobüs kiralayıp gittik. Kalabalığı takip ederek festival alanını bulduk. Sahnenin önüne küçük bir sahne daha konulmuş, gölge ve ateşle dans gösterileri yapıldı. Kızlarla beraber gidebildiğimiz kadar öne gittik. O sırada çok kişi yoktu zaten alanda. Dans gösterisi bittiğinde biz ikinci sıraya kadar gelmiştik. Sonra bir anda ne olduğunu anlamadık, öndeki şeridi kaldırmışlar. Herkes hurraaaaa öne akın etti. Ezildik, tabi hepimiz şoktayız. Sonra yine ilerledik biz de. Bu sefer de o ö…

Sarhostum ama Hatırlıyorum

Resim
Geçen gün küçük çaplı bir Girne maceramız oldu. Hem alışveriş yapacaktık hem ben liseden arkadaşımla görüşecektim hem de akşam festivale gidecektik. Gittik hiçbirini yapmadan döndük. Akşam bari bara falan gidelim eğlenelim dedim, Süslü ve Patlıcan'la Patlıcan'ın barmenlerini tanıdığı bir Pub'a gittik.



Barda oturuyoruz, barmenle muhabbet ediyoruz. Şişe açtırdık, ben vodka istedim. 40tl dedi tamam dedik açtırdık.  Kızlar daha iki yudum içmemişken benim ilk bardak bitti. Azıcık hissettim kafamın arkasında bir bulanıklık. Bir lavaboya gittim elimi yüzümü yıkadım ayıldım geldim. Kızlar ilkini bitirmemişken ben ikinciyi de üçüncüyü de içtim. Aman yarabbi. Kızlar önümden bardağı aldılar zaten ama benim kafa fena. 80ler 90lardan şarkılar çalıyor. Ben de şarkıları hiç bilmem. Telefondan soundhound açıp şarkıyı buldurup sözlerini açıp okuyarak bağıra bağıra söylüyorum. Bir ara deli gibi saçlarımı sağa sola salladığımı hatırlıyorum. Baktım olmuyor, su istedim. Bari alkolün etkisi aza…

Gelelim Patlıcan'ın Faydalarına

Resim
Ne yazsam diye düşünürken aklıma herkesi hayretlere düşüren ev arkadaşlarım geldi. Kısaca anlatiyim istedim.

İkisini de önceden tanımıyordum. Süslü ile babamın komutanı aracılığıyla tanıştık. (Süslü'nün babası da astsubay) Tamamen şans eseriydi. Süslü ile sene başından beri beraberiz ama bu süreçte milyon kez ev arkadaşı değiştirdik. 1. Süslü'nün hazırlıktan arkadaşı 2. Süslü'nün internetten bulduğu iki yıllık bölüm okuyan bir kız 3. Süslü'nün internetten bulduğu geldiği gece hemen bize namus edebiyatı yapıp (Ne gidecem ben onun evine, babamın oğlu mu?) üç gün sonra kendinden 20 yaş büyük evli bir adamla beraber olduğunu ve okul parasını o adamın ödediğini öğrendiğimiz kız. (Yaklaşık 1 hafta kaldı evde) 4. Sevgilisinin o götle motorun üstünde dengesini nasıl sağladığını ve kızla ikisinin o minicik motora nasıl sığdığını bir türlü anlayamadığımız, ben başka ev buldum olmazsa sizi ararım deyip iki gün sonra Süslü'nün anonim olarak okulun itiraf sayfasına yazdığı mes…

Meger Allah Beni Dengesiz Olayım Diye Yaratmıs

Resim
Günlerdir içim bir dolu.. Bir boş..
Bir mutluyum, neşe saçıyorum... Bir gerginim, selam versen döveceğim.
Bir rahatım hiçbir şey umurumda değil sadece gülüyorum, bir gün de herkese kızgınım her şeye karşıyım.

Son birkaç haftada duygusal açıdan çok değiştim. Mesela normalde kapalı havalarda çok karamsar olurum, hiçbir şey mutlu edemez. Geçen gün (çarşamba günü) hava kapalı, bulutlu. Yağmur yağmayacak gibi ama güneş de yok. Her yer açık gri bulut dolu. Sabah bir güzel uyanmışım, bir mutluyum. Bir güzel hazırlandım (Sabah 7de kalmışım hem de!), çıktım yürüyorum durağa. Etrafa baktım. Lan hava kapalı, ben mutluyum. Hayret! Salına salına yürüyorum ama uçuyorum resmen. Serviste etrafa bakıyorum gülümseyerek falan. Bir an aydınlanma yaşadım anacım o da ney. Herkes kısa kollular babetler şortlar.. Ben? Hava kapalı diye çizme giymişim, üstümde deri ceket. 2 metrelik devasa şalımı takmışım, içimde de boyunlu kazak var. (Oyle kürk gibi kalın bir şey gelmesin gözünüzün önüne, Mango'dan almış…

Salak mısın evladım?

Resim
Vizeler bitti, bütün gün evde oturup yiyip içip dizi izlediğim döneme döndük. Sınıftaki kızlarla gezeriz falan diyordum, plan yapmıştım kendi kafamda. Snapchat sağolsun ne kadar yanıldığımı gösterdi. Kızlar beni çağırmadan bütün gün gezip gezip snap attılar bana. Lan çağırmadın da hadi snap atmak ne ya? Bir de "En sevdikleriiim kalp kalp kalp" yazmışlar. Gece de Apple, Birdie ve Snow (kişi listemi düzenlemek şart oldu) hep beraber Apple'ların evinde kalmışlar. Daha önce de bir defa Apple, Birdie'yi eve çağırıp kısır yapmıştı ben yine snaphatten öğrenmiştim. O gün de verilecek rapor vardı ve ben ne raporu verdim ne de derse gittim, önceki gece evdekiler resmen beni tımarhanelik etti, gerçekten kötüydüm raporu falan siktir ettim yani. Hiçbiri de arayıp nerdesin demedi, raporu vermeye gelmedin demedi. Aksine dersten sonra çıkıp fellik fellik gezip bana foto attılar. Hayatımda hiç bu kadar kırılmamıştım heralde. Nasıl içime oturdu anlatamam. Gece nimbus ve Black'le k…

Kız sen estetik mi yaptırdın!?

Resim
Devamlı olarak aklıma gelen birçok anım, düşüncem var. Bazıları benimle o kadar bağdaşmış ki artık neredeyse her gün bir şeyler bana onları hatırlatıyor ve eskilere dönüyorum. Bunlara benden başka kimsenin bilmediği bende saklı şeyler de dahil. Tabi insanlığa faydalı, hayat dersi verecek olaylar değil, ama benim içimde yer etmiş, demek ki benim için önemliler. Ve ben artık sadece benim içimde benim aklımda olmasınlar istiyorum. Ben artık yokken de kimse görmese duymasa bile bir yerlerde olsunlar istiyorum. İleride unutursam okuyup hatırlayayım istiyorum.


Birkaç gündür bu fikir aklımdaydı ama ay acaba neyi anlatsaaaaam diye düşünüp duruyordum. Bugün bir bloga yorum yaparken ay ben bunu yazmalıyım dedim.

Şuan nereden başlayacağımı bilemiyorum. Olayı yazıp önce bilmeyenleri bir şoka mı soksam yoksa yavaş yavaş yazarak mı gitsem...

Neyse

Benim alnımda iki kaşımın arasında sağ kaşımın iç kısmında doğuştan bir şişlik var. Kemik zarının altındaki sıvıda fazlalık mı ne varmış. Ama kemik gibi …

Moody Tatilde

Resim
hooolaaa

Son yazımın endibinde bahsettiğim gibi teyzemlerle ve annemlerle Antalya'ya gittik. Teyzemlerde köyden geldiler, orda buluştuk. Buluşmadan önce biz yol üstünde Deepo'ya uğradık. Ben, Moody I tabiki alışveriş yaptım.  (Bu arada kendimi Moody I ilan ettim ama sorun yok değil mi?)
Sonra teyzemler ile MarkAntalya'da buluştuk. MarkAntalya, yıllarca inşaat halinde kalmıştı ve tam biz Antalya'dan taşındıktan iki hafta sonra açılmıştı. Ben ve kardeşim, ikimiz de avm gezmeyi çok severiz o yüzden çok üzülmüştük.

Spotty & Haynz Tomeyto Keçap

Resim
Fotoğafta görünen mavi kazaklı hatun kim bilin bakalım?
Spotty!
Sıpoticimle ne zamandır buluşacağız, özleştik(?). En son ne zaman görüştük onu bile hatırlayamadım şuan. Spotty bütlere geldi, derslerini verdi (!öyle umuyoruz) gideceği gün buluştuk. 
İlk önce yemek yiyelim dedik. Hamburger aldık. Ben akıllı(!) her zamanki gibi ketçabı salladım salladım ters çevirip kapağını açtım (bu sırada yine çalkalamaya devam ederek) ve FOOOŞ. Ben şoka girdim spotty'e bakıyorum. Spotty kahkaha atıyor. Benim yüreğime indi. Üstüm saçım başım battı sandım. Meğer sadece şişe batmış. O an nasıl bir ifadem vardı bilmiyorum ama sıpoticim baya güldü. :) (Yazı adını bu olaydan aldı diye de ekleyelim)


BenRaif blogunun sahibi Raif'i andık. Yemekler geldi ben hemen "Raifcim tepeden çekin demişti, dur deneyelim" dedim ve ikimiz de çektik. Işık sol üstten geldiği için patates kasesi biraz sorun çıkardı, ben de yerlerini değiştirmeye üşendim ama olsun! 
100 kadar fotoğraf çekilmişiz. Geçen sene bi…

Finallerden Kacan Moody

Resim
Final haftası hemen gelip geçiverdi. Ne olduğunu bile anlayamadım.  Doğru düzgün çalıştım mı? Hayır.  Türkiye'ye geçmeye çalışan biri olarak yeteri kadar çalıştım mı? Tabiki hayır.  Amaaan ya ben bunu yaparım modundaydım. Açıkcası o çalışmayla yine iyi yaptım. 
Geçiş için İzmir, Aydın falan düşünüyordum. Afyonu falan da düşün diyorlar da ben büyükşehir insanıyım, gelemem öyle Afyon'a falan. Hem donarım ben orada. Meğer sınıfta daha önce İzmir'de okumuş ve oraya geçmek isteyen bir kız daha varmış. (Ben bunu Cream'den öğrendim). Kızın kimyası 99/100. Benim 90/100. Nasıl oldu bilmiyoruz, hoca ona A verdi ben A- aldım. A'yı garanti görmüştüm. Vizeden 98 alınca götüm mü kalktı nolduysa, finalde lise 1den beri bildiğim konuların sorularını yapamadım, 76 aldım.

Neler Oluyor Hayatta #3 || Hepii de Börtydey

Resim
Oh mis! İştahları bir kabartalım! :) Çarşamba günü ev arkadaşım, pizza yemeye gidelim diye tutturdu. Bana anlatacakları varmışmışmış..  Evde olan biteni pek anlatmadım ama her gün ayrı bir fiyasko olduğunu bilmeniz yeterli.
Normalde önceden bir şey planlanmamışsve bana DAN! diye "Hadi şuraya gidelim! Hadi şunu yapalım!" dendiğinde-aslında eve gittiğimde yapacağım tek şey dizi izleyip uyumak olsa da-gidesim gelmiyor. Gelmiyor arkadaş! Yapım böyle. Geçen sene ilk defa bunu Nimbus kırdı, beni zorla Black'in doğum gunune götürdü. Etüt merkezinde yere yatıp ters dönmüş hamam böceği gibi (Hey Gregor Samsa, naber?) ayaklarım havada tepinmiştim.  Buraya geldiğimde de bir defa desten sonra otururken sinemaya gidelim demişlerdi o zaman da sinema evime yürüme mesafesinde olunca gitmiştim.

Hosgeldin 2015

Resim
Yılbaşında neler oldu neler! Hayatımda geçirdiğim en güzel yılbaşıydı. İlk defa bir partide doğru düzgün dans ettim, eğlendim, kafayı buldum. Tabiki fotoğraf çekildik, ama ben telefon taşımadığım için buraya koyacak fotoğraf çekemedim. (Bir ara aklıma fotoğraf çekmek geldi ama o sırada tuvalette çömelmiş vaziyette -kafam bir milyon- bir sola bir sağa sallanarak işiyordum.)  Daha önce de alkol almıştım ama kontrolumu kaybetmemiştim. O gece aldığım ilk içecekte alkol tadı çok gelmeyince hemen içtim bitirdim. Bitirdiğimde baktım herkes masanın etrafında dikilip birbirine bakıyor. Gittim kızların hepsini etrafıma çektim, "eller havaya diyetisyen hatunlar" diye bağırdım  ve bir oooo ile dansa başladık, maşallah 3 saat durmadık.) 12'ye son yirmi dakika kala acayip çişim geldi ve ben sırf yılbaşına işeyerek girmiş olmamak için tam yarım saat çişimi tuttum!! 16 kişiydik, bizim sınıftan birkaç kişi ve onların arkadaşları vardı. Apple'ın ev arkadaşının sınıf arkadaşları da ge…